Nieuws:

NIEUW: PRPP gerelateerde documenten zijn voortaan via het forum te downloaden! Log in en kijk onder PRPP Taakanalyse.

Main Menu

PRPP bij EDOMAH?

Gestart door Annerieke, 02 mei 2014, 10:27 AM

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PRPP.nl

Hoi Annerieke, goed dat je je vraag post op het forum, leuke vraag ook.

Ikzelf kijk sinds ik de PRPP cursussen gedaan heb eigenlijk altijd wel door de PRPP-bril.
Ik heb ook de EDOMAH gedaan en doe regelmatig een PRPP-observatie in dit traject. Heel waardevol en goed om naar verwijzer terug te kunnen koppelen.
Past ook perfect in het EDOMAH traject denk ik.

Het lijkt me goed om met je collega's af te spreken dat jij in het traject één of twee keer meegaat (of zelf gaat) om een PRPP-observatie te doen.
Laat je collega dan zorgen dat er enkele taken/activiteiten zijn afgesproken voor de observatie. Vertel dat er gefilmd gaat worden, behalve als ze dat niet willen (gebruik het informed-consent formulier). Samen gaan is denk ik het meest waardevolle voor jullie als ergo's én voor de cliënt en mantelzorgers. Kijk of je hier (tijdelijk) tijd voor kan krijgen van je leidinggevende, motiveer dit verzoek met een eenvoudig projectvoorstel. Beschrijf hierin de aanleiding, achtergrond etcetera. Beschrijf ook in- en exclusiecriteria voor observaties bij cliënten. Kader het af door een bepaalde tijd voor de pilot uit te trekken (half jaar?).

Bedenk wel dat je een verslag zal moeten schrijven o.b.v. je PRPP bevindingen. Zorg dat je hier een opzet voor hebt (vraag Jochen of mij eventueel). Besef ook dat je bij thuiswonende mensen met beginnende dementie enerzijds diagnostiek kan doen, maar dat betrokkenen ook willen weten welke interventies er vervolgens gedaan kunnen worden. Neem dit summier mee in je verslag en bespreek met je collega wat hij/zij kan doen. Stel je vragen hierover vooral via het forum, dan wordt je vast en zeker goed op weg geholpen.

Laat je weten hoe het zich verder ontwikkelt?

Succes en groeten,

Remco

reinilde

Lijkt me een prima idee.

Annerieke

Beste collega's,

In ons eerstelijns werk komen wij veel in aanraking met ouderen met dementie. Eén van mijn collega's is EDOMAH geschoold en wordt door de zorg/huisartsen veel gevraagd om dit toe te passen.
Zelf heb ik de PRPP taakanalyse cursus gevolgd. Nu hebben we samen zitten brainstormen of een combinatie van deze twee wellicht zinvol zou kunnen zijn. Mijn collega zou dan de casus volgens EDOMAH oppakken en mij inschakelen voor enkele observaties aan de hand van de PRPP.

Zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben en/of ideeen over hebben?